BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YB203B2Beslenme İlkeleriZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Temel beslenme ilkelerini ve yaşlı bireyin sağlık/hastalık durumunda beslenme gereksinimlerini belirleyip beslenme uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Beslenme,besin ögeleri,yeterli ve dengeli beslenme tanım ve ilkelerini kavrayabilmelidir.
2Yaşlılık döneminde beslenme gereksinimlerini saptayabilmeli ve yaşlı bakım sürecinde değerlendirebilmelidir.
3Kanser ve kronik hastalıklarda beslenme gereksinimlerini saptayabilmeli ve yaşlı bakım sürecinde değerlendirebilmelidir.
4Yaşlı bireylerde ilaç ve besin etkileşimini değerlendirererk yaşlı bakım sürecinde değerlendirebilmelidir.
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders öğrenciye temel beslenme ilkelerini ve yaşlı bireyin sağlık/hastalık durumunda beslenme gereksinimlerini, ayrıca besin-ilaç etkileşimleri ile diyetin düzenlenmesi konularını kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel beslenme tanımı ve önemi
2Besin Öğeleri, Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar
3Vitaminler Su ve Mineraller
4Yeterli ve dengeli beslenme
5Yaşlılık ve beslenme (Yaşlı beslenmesinde koku-tat ve dokunma duyularının önemi)
6Yaşlıda beslenme ve kanser ilişkisi
7Yaşlıda diabet ve beslenme
8ARA SINAV
9Yaşlıda hipertansiyon ve beslenme
10Yaşlıda kalp ve böbrek hastalıkları ve beslenme
11Yaşlılığa bağlı kas kaybında ve kaşekside beslenme
12Yaşlılıkta mide-bağırsak hastalıklarında beslenme
13Besin ilaç etkileşimi, ilaç alan hastaların beslenmesi
14Gıdaları satın alma, hazırlama ve pişirme yöntemleri
15Gıdalarla bulaşan hastalıklar ve hijyen
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Chemoff, R., 2006, Geriatric Nutrition: The Health Professional’s Handbook, 3 Edition, Jones and Bartlett Publish, ISBN 0-7637-3181-1, the USA, 575p. 2.Morley, J.E., Thomas, D.R., 2007, Geriatic Nutrion, Taylor & Francis Group LLC, CRC Press, ISBN 0-8493-3815-8, the USA, 584p. 3.Baysal, B., Genel Beslenme, ISBN 9789757527077, Ankara,279p. 4. Applegate, L., (2011), Beslenme ve Diyet Temel İlkeleri, İstanbul Tıp Kitabevi, İSTANBUL
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek