Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OP106B | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler. | 2 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler. | 3 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler. | 4 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler. | 5 | Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrencilerin seviyelerine uygun dil, yapı ve okuma-yazma, dinleme, konuşma becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geçmiş Zaman ikinci bölüm
olumsuzlar ve “ago” yapısı
| | | 2 | Geçmiş Zaman ifadeleri:
on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri
in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl
at + saatler
| | | 3 | Yiyecek ve içecek
Sayılabilen ve sayılamayan isimler
| | | 4 | “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri
some/any, much/many kullanımları
| | | 5 | Nazik rica ve isteklerde bulunma
Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları
Karşılaştırma sıfatları
| | | 6 | “have got” ve “have” yapılarının kullanımı
Enlik bildiren sıfatlar | | | 7 |
Arasınav | | | 8 | Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler
Yer-yön tarifleri | | | 9 | İnsan tasfiri
Şimdiki (sürekli) Zaman
| | | 10 | Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri
| | | 11 | Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları
Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil. | | | 12 | “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı
| | | 13 | Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı
Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı
“Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu | | | 14 | Teklif ve önerilerde bulunma
İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.) | | | 15 |
Genel Tekrar | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- The THIRD edition New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars
2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|