|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OP102B | Türk Dili II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmek, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilme doğru, güzel konuşma yeteneklerini geliştirmek, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerini gidermek, anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Duygu, düşünce, bilgi ve deneyimlerin sözlü ve yazılı anlatımı | 2 | Kelime haznesini geliştirmek | 3 | Yazma stillerini uygulama | 4 | Sözlü ve yazılı metinlerin uygulanması |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kompozisyon yazmada kullanılan plan ve uygulaması. Türkçede isim ve fiil çekimleri. zarf ve edatların Türkçede kullanış şekilleri. Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve teorik uygulamaları. Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Amacı ve Hedefi, İçeriği, Materyali ve Yarıyıl Ders Programının Tanıtımı. | | | 2 | Yazım ve uygulama | | | 3 | Noktalama işaretleri ve uygulama | | | 4 | İfade nedir? İfade özelliği | | | 5 | İfadenin türleri, formatları ve uygulaması | | | 6 | Türkçe ifade ve düzeltmede sık karşılaşılan hatalar | | | 7 | Kompozisyon hakkında genel bilgi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Vize sınavı ve ders değerlendirmesi | | | 10 | Kompozisyon yazma ve uygulaması için planlar | | | 11 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu odaklı yazılar, olay odaklı yazılar | | | 12 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce odaklı yazılar, analiz yazıları ve diğer yazı türleri) | | | 13 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce odaklı yazılar, analiz yazıları ve diğer yazı türleri) | | | 14 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşme odaklı sözlü kompozisyon türleri) | | | 15 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşme odaklı sözlü kompozisyon türleri) | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006
2. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001.
3. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999.
4. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001.
5. Zeynep Korkmaz, Ahmet Ercilasun, Hamza Zülfikar, İsmail Parlatır, Mehmet Akalın, Tuncer Gülensoy, Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001.
6. Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2001. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|