BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OP102BTürk Dili IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmek, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilme doğru, güzel konuşma yeteneklerini geliştirmek, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerini gidermek, anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Duygu, düşünce, bilgi ve deneyimlerin sözlü ve yazılı anlatımı
2Kelime haznesini geliştirmek
3Yazma stillerini uygulama
4Sözlü ve yazılı metinlerin uygulanması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kompozisyon yazmada kullanılan plan ve uygulaması. Türkçede isim ve fiil çekimleri. zarf ve edatların Türkçede kullanış şekilleri. Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve teorik uygulamaları. Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Amacı ve Hedefi, İçeriği, Materyali ve Yarıyıl Ders Programının Tanıtımı.
2Yazım ve uygulama
3Noktalama işaretleri ve uygulama
4İfade nedir? İfade özelliği
5İfadenin türleri, formatları ve uygulaması
6Türkçe ifade ve düzeltmede sık karşılaşılan hatalar
7Kompozisyon hakkında genel bilgi
8Ara sınav
9Vize sınavı ve ders değerlendirmesi
10Kompozisyon yazma ve uygulaması için planlar
11Yazılı kompozisyon türleri (Duygu odaklı yazılar, olay odaklı yazılar
12Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce odaklı yazılar, analiz yazıları ve diğer yazı türleri)
13Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce odaklı yazılar, analiz yazıları ve diğer yazı türleri)
14Sözlü kompozisyon türleri (Görüşme odaklı sözlü kompozisyon türleri)
15Sözlü kompozisyon türleri (Görüşme odaklı sözlü kompozisyon türleri)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006 2. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. 3. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999. 4. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001. 5. Zeynep Korkmaz, Ahmet Ercilasun, Hamza Zülfikar, İsmail Parlatır, Mehmet Akalın, Tuncer Gülensoy, Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001. 6. Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı188
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek