|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OP107B | Temel Fizik | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Optisyenlik bölümünün uygulamalarda karşılaşacakları çeşitli olayları ve durumları anlamada, farklı görünen olaylar arasındaki ilişkileri kurmada, kavramada ve problemlere çözümlergeliştirmede ihtiyaç duyacakları temel bilimsel kavramları öğretmek, bilimsel düşünmeye alıştırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel fizik kavramlarının öğrenir. | 2 | Ölçme ve birim sistemlerini bilir. | 3 | İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. | 4 | Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fiziksel büyüklükler, standartlar ve birimler, vektörler ve skaler büyüklükler, katı cisimlerin dengesi, dönen cisimler, kinematik parçacık dinamiği, Newton kanunları, ağırlık, kütle, iş ve enerji, enerji korunumu, çarpışma, salınımlar, akışkanlar mekaniği, elastik ortamda dalgalar, sıcaklık, termodinamiğin kanunları elektrik ve manyetik alan, basit elektrik devreleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ölçme ve boyut analizi, Birimler | | | 2 | Vektörler ve vektörel analizler. | | | 3 | Bir boyutta hareket | | | 4 | Yol, hız, ivme ve hareket denklemleri | | | 5 | İki boyutta hareket | | | 6 | Eğik atış, dairesel hareket, (klasik)bağıl hareket. | | | 7 | Hareket kanunları: Newton Kanunları, kütle, kütle çekimi,ağırlık. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareketler. | | | 10 | Dairesel hareket: Düzgün ve düzgün olmayan daireselhareket | | | 11 | İvmeli referans sistemlerinde hareket | | | 12 | İş ve Kinetik enerji: Sabit kuvvetin yaptığı iş; | | | 13 | Kinetik enerji; İş-kinetik enerjiteoremi; Güç; Yüksek hızlarda kinetik enerji | | | 14 | Enerji korunumu | | | 15 | İş enerji teoremi | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1) Fizik 1-2; R. A. Serway; Palme Yayıncılık
2) Temel Fizik 1, P. M. Fishbane, S. gasiorowicz, S.T. Tornton; Arkadaş Yayınları
3) Üniversite Fiziği (Çeviri); H. D. Young, R. a. Freedman; Pearson, Addison-Wesley Bueche,F.J., Jerde,D.A.,(2000), Fizik İlkeleri, Palme Yayıncılık, ANKARA
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 | Ev Ödevi | 0 | 0 | 0 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|