|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TL107B | Genel Biyoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Tıbbi laboratuvarda görev alacak personelin ihtiyacı olan biyoloji bilgisinin temel düzeyde öğretimi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Başak TOĞAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Biyoloji bilimi ve alt dalları hakkında bilgi sahibidir. | 2 | Hücre kimyasında rol alan yaşamsal molekülleri tanımlayabilir. | 3 | Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin yapı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. | 4 | Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini tanımlayabilir. | 5 | Canlıları sınıflandırabilir. | 6 | Canlıların çevreleriyle olan ilişkilerini tanımlayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Biyoloji biliminin tarihçesi (Biyoloji biliminde rol alan bilim adamları, Biyoloji biliminin alt dalları, Bilimsel yöntem basamakları, Kimyasal bağlar (Kovalent bağlar, iyonik bağlar, hidrojen bağları), Canlılardaki inorganik moleküller (Su, asitler, bazlar, tuzlar) organik moleküller (karbonhidratlar, lipitler, proteinler, nükleik asitler, enzimler, vitaminler) ve Hücre, Hücre zarı, Hücre zarında madde alış verişi, Hücre iskeleti elemanları, Hücre döngüsü (Mitoz bölünme-Mayoz bölünme), Canlıların sınıflandırılması (Bakteriler, arkeler, ökaryotlar) Virüsler, Ekosistem | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Biyoloji Biliminin Tarihçesi, Biyoloji Biliminde Rol Alan Bilim Adamları | | | 2 | Canlıların Ortak Özellikleri, Biyoloji Biliminin Alt Dalları, Bilimsel Yöntem Basamakları | | | 3 | Kimyasal bağlar, İnorganik Moleküller | | | 4 | Organik moleküller (Karbonhidratlar, Lipitler, Proteinler) | | | 5 | Organik moleküller (Nükleik asitler, Enzimler, Vitaminler) | | | 6 | rokaryotik Hücre, Ökaryot Hücre, Ökaryotik Hücre Organelleri | | | 7 | Hücre Zarının Yapısı, Hücre İskelet Elemanları | | | 8 | Hücre Zarında Madde Alışverişi (Difüzyon, Osmoz, Kolaylaştırılmış Difüzyon) | | | 9 | Hücre Zarında Madde Alışverişi (Aktif Taşıma) | | | 10 | Hücre Döngüsü (Mitoz Bölünme-Mayoz Bölünme) | | | 11 | Canlıların Sınıflandırılması (Bakteriler, Arkeler) | | | 12 | Canlıların Sınıflandırılması (Mantarlar, Bitkiler, Hayvanlar) | | | 13 | Virüsler | | | 14 | Ekosistem | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Reece Wasserman, Urry Minosky, Chain Jackson. Campbell Biyoloji, Palme Yayıncılık, 2018
2. Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, 2018
3.Genel Biyoloji Ders Notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|