|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BSM101B2 | Türk Dili I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Türk Dili dersinin amacı, Türkçe'nin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratabilme; yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, dilini doğru ve güzel kullanma yeteneğini kazandırabilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türk dilinin kurallarını öğrenir. | 2 | Günlük hayata dair sorunlarının çözümünde dili etkin kullanır ve kendisini ifade eder. | 3 | Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanıma | 4 | Resmî ve edebî yazışmalarda başarılı olur. | 5 | İletişimi güçlenir. | 6 | Yarıyıl sonunda öğrenci Türk dilinin kurallarını bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkçe Dersinin amaç, ilke ve konularının tanıtılması. Dilin toplumdaki önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki önemi. Türk Dilinin tarihsel dönemleri. Türk Dilinin mevcut durumu ve yayılış bölgeleri. Yazım kuralları ve uygulaması. Noktalama işaretleri ve uygulaması. Türkçe fonetik ve sınıflandırma. Türkçe Fonoloji. Özellikler Türkçe Fonetik. Kompozisyon yazımı hakkında genel bilgiler. Kompozisyon yazımında anlatım biçimleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türk Dili dersinin amacı, ilkeleri ve konuları hakkında bilgilendirme. | | | 2 | Dilin millet hayatındaki yeri ve önemi. | | | 3 | Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri. | | | 4 | Türkçe'nin tarihi dönemleri. | | | 5 | Türkçe'nin bugünkü durumu ve yayılma alanları. | | | 6 | İmla kuralları ve uygulaması. | | | 7 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | | | 8 | Türkçede sesler ve sınıflandırılması. | | | 9 | Türkçe ses bilgisi. | | | 10 | Türkçe'nin ses özellikleri. | | | 11 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler. | | | 12 | Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması. | | | 13 | Dönem konularının genel olarak değerlendirilmesi. | | | 14 | Dönem konularının genel olarak değerlendirilmesi. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Prof. Dr. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006
Prof. Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören, Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001.
Prof. Dr. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999.
Prof. Dr. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001.
Porf. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof. Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof. Dr. Mehmet Akalın, Prof. Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001.
Prof. Dr. Şerif Aktaş, Yrd. Doç. Dr. Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2001. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|