|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YB204B | Yaşlılarda Meşguliyet Terapisi ve Rehabilitasyon | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Kişinin içinde bulundukları fiziksel ve ruhsal duruma göre hayata bağlamak ve ilgi alanlarını geliştirmek için yapılması gerekenleri öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Meşguliyet terapisinin anlam ve önemi | 2 | Sosyal aktivite türlerini öğrenir. | 3 | Sosyal rehabilitasyonun önemini öğrenir. | 4 | Hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktiviteleri öğrenir. | 5 | Kutlamalar ve kutlamaların yaşlılar için anlam ve önemini öğrenir. | 6 | Yaşlıyı aktivitelere katabilme becerisi kazanır. | 7 | Yaşlıyı aktif tutma becerisi kazanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Meşguliyet terapisinin anlam ve önemi, Egzersizin Sistemler Üzerine Etkisi, Yaşlılarda Uygulanacak Egzersiz Programlar- Özel Ev Egzersiz Programları- Yaşlılık Sürecinde Bedensel Etkinlik, Vücut Mekanikleri, Yaşlıda Fiziksel Aktiviteye Katılmanın Getireceği Riskler, Fiziksel ve Sosyal Rehabilitasyon Tanımı ve Kapsamı, Geriatrik Rehabilitasyon, Bellek idmanları, Sanatsal Uğraşıların Anlamı- Önemi ve Sınıflandırılması, - Yaşlılarda Kutlamanın Anlam ve Önemi- Bayramlar ve Geziler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Meşguliyet terapisinin anlam ve önemi | | | 2 | Egzersizin Sistemler Üzerine Etkisi, | | | 3 | Yaşlılarda Uygulanacak Egzersiz Programlar- Özel Ev Egzersiz Programları- | | | 4 | Yaşlılık Sürecinde Bedensel Etkinlik | | | 5 | Vücut Mekanikleri | | | 6 | Yaşlıda Fiziksel Aktiviteye Katılmanın Getireceği Riskler | | | 7 | Fiziksel ve Sosyal Rehabilitasyon Tanımı ve Kapsamı | | | 8 | Ara sınav (Vize) | | | 9 | Geriatrik Rehabilitasyon | | | 10 | Bellek idmanları-1(bellek nedir, belleğin işlevleri, bellek türleri, bellek bozuklukları, ve hatırlama, öğrenme türleri, yaşlılıkta öğrenme ve hatırlama) | | | 11 | Bellek idmanları-1(bellek nedir, belleğin işlevleri, bellek türleri, bellek bozuklukları, ve hatırlama, öğrenme türleri, yaşlılıkta öğrenme ve hatırlama) | | | 12 | Bellek idmanları-2(yöntemleri ve yararları) | | | 13 | Kutlama (anlamı, önemi, çeşitleri, planlama ve uygulama, dikkat edilecek noktalar ) | | | 14 | Sosyal aktivite türlerini belirleme, seçme ve inceleme (tiyatro, koro, yarışma vb) | | | 15 | Geziler (anlamı, önemi, çeşitleri, planlama ve uygulama, dikkat edilecek noktalar | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. AKYILDIZ Naciye, Sağlıklı Yaşlanma, Ya-Pa Yayınları, İstanbul, 1999.
2. KUTSAL Yeşim Gökçe, Geriatri 2002, Hacettepe Üniversitesi Geriatrik | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|