Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YB113B | Temel Gerontoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Yaşlılığın tarihçesinden başlayarak yaşlılık bilimini öğrenerek dünyada ve Türkiye’de yaşlılığa bakışın nasıl olduğunu, yaşlılıkta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik politikaları bilmek, yaşlılarla ilgili dernek, kurum ve kuruluşları ve yaşlıları ilgilendiren kanun ve yönetmelikleri öğrenmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gerontoloji ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Gerontoloji ile ilgili temel kavramlarını tanımlar. | 3 | Gerontolojinin Türkiye ve dünyadaki gelişimini açıklar. | 4 | Gerontolojiye ilişkin temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 5 | Gerontoloji ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaşlılığın tanımı ve yaşlılık biliminin tarihçesi, Geriatri ve Gerontoloji tanımlamaları, Yaşlanma teorileri, Yaşlanmaya bağlı fizyolojik ve psiko-sosyal değişimler, Türkiye’de ve dünyada yaşlılığın demografik durumu ve epidemiyolojisi, Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi, Yaşlılıkta sık görülen sorunlar, Yaşlılıkla ilgili yaygın inançlar ve yaş ayrımcılığı, Türk kültüründe yaşlılık ve yaşlıların durumu, Ulusal ve uluslar arası yaşlılık politikaları, Yaşlılarla ilgili dernek, kurum, kuruluşlar ve faaliyetleri, Türkiye’de yaşlılarla ilgili kanun ve yönetmelikler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaşlılığın tanımı ve yaşlılık biliminin tarihçesi | | | 2 | Geriatri ve Gerontoloji tanımlamaları | | | 3 | Yaşlanmaya bağlı fizyolojik ve psiko-sosyal değişimler | | | 4 | Türkiye’de ve dünyada yaşlılığın demografik durumu ve epidemiyolojisi | | | 5 | Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi | | | 6 | Yaşlılarda sık görülen sorunlar | | | 7 | Türk kültüründe yaşlılık ve yaşlıların durumu | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Türk kültüründe yaşlılık ve yaşlıların durumu | | | 10 | Yaşlanma teorileri | | | 11 | Yaşlanma teorileri | | | 12 | Ulusal ve uluslar arası yaşlılık politikaları | | | 13 | Ulusal ve uluslar arası yaşlılık politikaları | | | 14 | Yaşlılarla ilgili dernek, kurum, kuruluşlar ve faaliyetleri | | | 15 | Türkiye?de yaşlılarla ilgili kanun ve yönetmelikler | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Geriatri ve Gerontoloji Kitabı, Ed: S. Arıoğul. MN Medikal ve Nobel, Ankara, 2006.
2. Kutsal YG, Temel Geriatri. Ankara: Güneş Kitabevleri, 2007
3. Akın G, Her Yönüyle Yaşlılık, Palme yayıncılık, Ankara, 2006.
4. Arıoğlu S, Geriatri ve Gerontoloji. Ankara: MN Medikal&Nobel Tıp Kitap Sarayı, 2006.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|