Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SM105B | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme | 2 | Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme | 3 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilme | 4 | Yeni kelimeler öğrenebilme | 5 | Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme | 6 | İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, dilbilgisinin yanı sıra seviyelerine uygun dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmek amacını hedeflemektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı | | | 2 | Am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları | | | 3 | İyelik eki ‘s kullanımı | | | 4 | Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) | | | 5 | Geniş Zaman birinci bölüm | | | 6 | İş ve meslekler ve bunların tanımları
Geniş Zaman ikinci bölüm | | | 7 | Genel Tekrar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları
Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb. | | | 10 | Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are
Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those | | | 11 | “Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları
Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları | | | 12 | -ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular | | | 13 | Kelime bilgisi ve telaffuz
Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't.
Fiyat sormak: How much...? | | | 14 | Geçmiş Zaman
Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri | | | 15 | Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri:
was, were | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars third edition
2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson
3- Essential Grammar In Use Raymond Murphy.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|