Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YB211B2 | Geriatrik Psikiyatri | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Program öğrencilerinin, yaşlılarda görülen psikiyatrik sorunlarla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
yok |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psiko-sosyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi üzerinde temel bilgi sahibi olur. | 2 | Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri ve bunlara bağlı yeme-içme ve uyku bozukluklarını tanır. | 3 | Bu tür psikiyatrik bozuklukları olan yaşlı bireylere yaklaşım geliştirme becerisi kazanır. | 4 | Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozukluklara yönelik psikolojik bakımı açıklayabilir | 5 | Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozuklukların nedenlerini tartışabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaşlılıkta kişilik değişiklikleri, Yaşlılıkta görülen psikotik bozukluklar, Yaşlılık döneminde bipolar bozukluk, Yaşlılık depresyonu, Yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar, Yaşlılıkta anksiyete bozuklukları, Yaşlılıkta demans.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerine etkisi | | | 2 | Yaşlanmanın psiko-sosyal yönleri ve yaşlılıkta kişilik değişiklikleri | | | 3 | Yaşlılarda özellikle belirgin olan ve farklı karakteristik gösteren nörolojik rahatsızlıklar | | | 4 | Yaşlılıkta depresyon ve diğer benzer problemler | | | 5 | Yaşlılıkta anksiyete bozukluklar | | | 6 | Yaşlılıkta bipolar bozukluklar | | | 7 | Yaşlılıkta görülen psikotik bozukluklar | | | 8 | Ara sınav (Vize) | | | 9 | Yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar | | | 10 | Yaşlılıkta demans | | | 11 | Yaşlılıkta Alzheimer | | | 12 | Yaşlılarda cinsel bozukluklar | | | 13 | Madde bağımlılığı | | | 14 | Yeme içme bozuklukları | | | 15 | Uyku bozuklukları | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Amerikan Psikiyatri Birliği : Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı (DSM-IV). Washington DC, 1994´ten çeviren Köroğlu, E., Hekimler Yayın Birliği, 1995.
2. Çam O, Dülgerler Ş, Engin E. Psikiyatri hemşireliğinde standart bakım için hemşirelik süreci uygulama kitabı. Güven Kitapevi, İzmir, 2006.
3. Özcan A, Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara,2006
4. Kutsal YG. Temel Geriatri. Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|