Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YB107B2 | Yaşlı Bakım İlke ve Uygulamaları I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Yaşlı bireyi bütüncül olarak değerlendirerek yaşlı bakımı konusunda gerekli bilgi ve beceri sahibi, yaşlı bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yaşlı bakım teknikeri olmalarını sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaşlıda bakım uygulamalarının yürütülmesinde temel kuralları uygulayabilir | 2 | Yaşlılığı etkileyen faktörleri ve bu süreçle ilgili değişimi değerlendirebilir. | 3 | Yaşlılıkta sık görülen sorunları belirleyebilmeli ve bu sorunlara yönelik bakım becerisi geliştirebilir. | 4 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaşlanma ve yaşlılık ile ilgili tanımlamalar, Yaşlının temel gereksinimleri, Yaşlıda bakım uygulamalarının yürütülmesinde temel kurallar, Hayati belirtiler, ateş, nabız, tansiyon, solunum ölçülmesi ve kaydedilmesi, Yaşlıda bireysel hijyen ve uygulamaları, Yatak yapımı, rahat yatış pozisyonları, Yaşlının beslenme gereksiniminin karşılanması, oral yol ve gavajla beslenme, Yaşlıda bası yaraları ve yara bakımı, Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaşlanma ve Yaşlılıkla İlgili Tanımlamalar | | | 2 | Yaşlının Temel Gereksinimleri | | | 3 | Yaşlının Temel Gereksinimleri | | | 4 | Yaşlıda Bakım Uygulamalarının Yürütülmesinde Temel Kurallar | | | 5 | Yaşam Bulguları: Vücut Sıcaklığı, Nabız, Tansiyon, Solunum
Ölçülmesi Ve Kaydedilmesi
| | | 6 | Yaşam Bulguları: Vücut Sıcaklığı, Nabız, Tansiyon, Solunum
Ölçülmesi Ve Kaydedilmesi
| | | 7 | Yaşam Bulguları: Vücut Sıcaklığı, Nabız, Tansiyon, Solunum
Ölçülmesi Ve Kaydedilmesi
| | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Yaşlıda Bireysel Hijyen Ve Uygulamaları | | | 10 | Yatak Yapımı, Rahat Yatış Pozisyonları | | | 11 |
Yaşlıda Basınç Yaraları Ve Yara Bakımı | | | 12 | Yaşlının Beslenme Gereksiniminin Karşılanması, Oral Yol Ve
Gavajla Beslenme | | | 13 | Oral Ve Parenteral İlaç Uygulamaları | | | 14 | Oral Ve Parenteral İlaç Uygulamaları | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Akça A F.Temel Hemşirelik Kavramlar,İlkeler,Uygulamalar. İstanbul:Medikal Yayıncılık,2008. 2.
2. Arıoğlu S. Geriatri ve Gerontoloji. Ankara: MN Medikal&Nobel Tıp Kitap Sarayı, 2006.
3. Karadakovan A, Aslan FE, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Nobel Kitabevi, 2010
4. Kutsal YG. Temel Geriatri. Ankara: Güneş Kitabevleri, 2007
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 4 | 56 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 0 | 0 | 0 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|