|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İA112B2 | Temel Sağlık Uygulamaları | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, klinikte uygulamaları için gerekli olan çeşitli becerileri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Azime GÜNAYDINLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Uygulamaların önemini ve hangi durumlarda uygulanabileceğini anlatır. | 2 | Anlatılan becerilerin işlem basamaklarını sıralar ve becerileri maket üzerinde tekrarlar. | 3 | Solunum, nabız, kan basıncı ve vücut ısısı gibi yaşam bulgularının saptayabilecektir. | 4 | Oral ve paranteral uygulamaları tanımlayabilecektir. | 5 | Oral ve paranteral uygulamaları yapabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders; 1.El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma, 2.Yara bakımı ve Pansuman yapma, 3.Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı), 4.Kan alma, 5.Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla), 7.İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma, 8.Kan şekeri bakma, 9.Oksijen verme, Aspirasyon yapma,10.EKG çekme,11.Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekompresyon, nazogastrik besleme, 12.Lavman yapma, 13.Üriner sonda takma ve çıkarma, 14.Sütür atma, sütur alma; konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma, Yara bakımı ve Pansuman yapma | | | 2 | El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma, Yara bakımı ve Pansuman yapma | | | 3 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | | | 4 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | | | 5 | Kan alma, Oral ve Parenteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | | | 6 | Kan alma, Oral ve Parenteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma, Kan şekeri bakma | | | 9 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma, Kan şekeri bakma | | | 10 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma, EKG çekme | | | 11 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma, EKG çekme | | | 12 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma | | | 13 | Üriner sonda takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma | | | 14 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İnvaziv Girişimler ve Hemşirelik Uygulamaları Kitabı (Yazar:Fügen GÖZ (Doç. Dr. ), Medine ERKAN, Nermin UYURDAĞ)
Temel Sağlık Uygulamaları Modülü (Megep) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Uygulama/Pratik | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 3 | 14 | 42 | Soru-Yanıt | 2 | 14 | 28 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|